Alle filialen van Domino’s maken vanaf vandaag gebruik van GPS-trackers. De bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager. Klanten die online bestellen, kunnen de bezorging volgen via een kaart op de Pizza Tracker-pagina.
Klanten van Domino’s krijgen door de GPS-Tracker meer controle over en inzicht in de bezorging van hun bestelling. Op de GPS-Tracker is te zien hoelang het nog duurt voordat de bezorger voor de deur staat, dus de klant kan zelf inschatten of er nog tijd is om nog even te douchen of de hond uit te laten, aldus Domino’s.

Domino’s: ‘Gemak en snel anticiperen’

Ook de managers in de filialen van Domino’s zeggen veel gemak te ervaren met de GPS-Trackers. De grootste winst zit vooral in verbeterde analyse met meer inzicht in de route en controle over de afgesproken procedures met betrekking tot snelheid en veiligheid. De managers weten door de GPS-Tracker precies waar de bezorger zich bevindt, door dit inzicht kan ten tijden van een ongeval of overval snel geanticipeerd worden.

Letten op rijgedrag bezorgers

In Australië en Nieuw-Zeeland wordt in 600 winkels GPS-Tracking sinds juli en augustus met succes gebruikt. De GPS-Tracker heeft ervoor gezorgd dat de bezorgers zich aan het geldende snelheidslimiet houden en het geeft inzicht in het rijgedrag van de bezorgers. Door gebruik te maken van een GPS-Tracker, is het aantal ongelukken in Australië zelfs verminderd met 50%.
bron: http://www.missethoreca.nl/fastfood/nieuws/2017/3/dominos-rolt-gps-tracking-in-alle-filialen-uitgerold-101265065